Leren te bouwen met steentjes - Reisverslag uit Monrovia, Liberië van WilenJose - WaarBenJij.nu Leren te bouwen met steentjes - Reisverslag uit Monrovia, Liberië van WilenJose - WaarBenJij.nu

Leren te bouwen met steentjes

Door: José

Blijf op de hoogte en volg WilenJose

27 Januari 2014 | Liberië, Monrovia

De twee (combinatie-)kleuterklassen zijn vandaag verhuisd naar de kerk. Dit is de grootste klas en in de kerk is de meeste ruimte. Elke ochtend wordt gestart met het hijsen van de vlag bij de school. Ze zijn hier heel weinig structuur gewend, maar ik heb het zo ver gekregen dat de kleintjes in een keurige rij, twee aan twee, hand in hand, al zingend de afstand tussen school en de kerk, ongeveer 400 meter, hebben afgelegd. Daar mochten ze spelen met de Legotrein. Ik heb het niet eerder durven doen, omdat ik zeker wilde weten dat het materiaal goed zou worden behandeld en niet binnen de kortste keren verdwenen zou zijn. We hebben alles in een grote plastic bak gedaan en vorige week een speciale afsluitbare opslagruimte gemaakt, zodat het goed opgeborgen kan worden. Dat is vandaag heel erg goed gegaan. Wel leuk om te zien hoe snel ze leren met steentjes te bouwen en zo.

Verder had ik vandaag weer een beetje een off day. Gewoon weer moe. Vanochtend te laat gegeten, ik was eerst naar de school, en dan raakt je systeem van slag. Maar´s middags knapte ik langzaamaan weer op. Wel veel rust genomen.

Vanavond kwamen de leiders van de missiepost op bezoek, omdat morgen één van hen vertrekt en de rest van de week weg blijft. Ze hebben ons uitgebreid bedankt en we kregen allebei hele mooie typisch Liberiaanse kleding.

Nu nog even water koken voor onze dagelijkse poedelbeurt en daarna lekker slapen.

  • 29 Januari 2014 - 19:50

    Ankie:

    Hallo allemaal daar,
    Wat fijn dat het begint te lopen met de school en wat moet dat een mooi gezicht geweest zijn, al die kindertjes hand in hand zingend. Deden ze dat in Holland ook nog maar.
    Vraag me dan toch af wat Jacob zijn verwachtingen zinj als hij zoiets mee neemt, ik bedoel eigenlijk; denkt hij inmiddels, nou ja, ik neem het maar mee, maar het zal wel niets zijn, of hoop je toch steeds weer. Het is niet iets wat even wat tegenvalt, maar eerder een basisbehoefte, lijkt mij. Maar goed.
    Hou jullie taai, weinig geboortes en gewonden de laatste dag.
    Nog even Wil en Jose en dan weer terug naar Holland met een gevoelstemperatuur van -13 door koude wind.
    Maar wel gezellig als jullie er weer zijn.
    Gr Ankie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

WilenJose

Naar Liberia

Actief sinds 22 Dec. 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 12830

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 02 Februari 2014

Rivercess, Liberia

04 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Rivercess

Landen bezocht: